Obchodní podmínky pro internetový obchod obchodní společnosti
Strašidlo s.r.o.
se sídlem Veleliby 68, 288 02 Dvory, IČO: 143 12 514, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 363766
I. Úvodní ustanovení
Obchodní společnost Strašidlo s.r.o., se sídlem Veleliby 68, 288 02 Dvory, IČO: 143 125 14, C 363766 vedená u Městského soudu v Praze, je prodávajícím a také pořadatelem všech divadelních představení, kulturních, společenských, sportovních či jiných akcí (dále též jen jako „akce“), na něž lze zakoupit vstupenky v tomto internetovém obchodě (dále též jen jako “Prodávající”).
Veškeré další kontakty na Prodávajícího (telefon, e-mail atd.) jsou uvedeny na www.strasidlonazamku.cz v sekci „Kontakty“.
Právní vztahy účastníků při realizaci nákupu vstupenky na akci (dále též jen jako „vstupenka“) třetí osobou (dále též jen jako “Kupující”) z nabídky Prodávajícího na webových stránkách www.strasidlonazamku.cz (dále též jen jako “e-shop”) se řídí právem ČR, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále též jen jako „OZ“), těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součástí je i Reklamační řád (společně dále též jen jako „OP“) a, je-li Kupujícím spotřebitelem, též zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Tyto OP jsou k dispozici v rámci příslušné sekce e-shopu.
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považována mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Za podnikatele je pro účely těchto OP považována i každá právnická osoba, a to bez ohledu na svou právní povahu, předmět činnosti apod.
OP jsou vydány v souladu s ust. § 1751 odst. 1 OZ a vztahují se na všechny kupní smlouvy, jejichž předmětem je nákup a prodej vstupenek na akce v e-shopu, uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím, přičemž jsou, resp. se stávají nedílnou součástí každé takové kupní smlouvy, určují část jejího obsahu a jsou závazné pro úpravu právních vztahů Prodávajícího a Kupujícího z kupní smlouvy.
Prodávající neakceptuje přijetí nabídky / podání objednávky s dodatkem nebo odchylkou.
Podáním jednotlivé objednávky vyjadřuje Kupující souhlas s těmito OP a deklaruje přijetí povinnosti se jimi řídit, jakož i vyjadřuje souhlas s použitím prostředků komunikace na dálku pro uzavření kupní smlouvy.
Prodávající si vyhrazuje právo změnit OP. Taková změna je vůči Kupujícímu účinná okamžikem, kdy bude Prodávajícím Kupujícímu oznámena. Oznámení provede Prodávající uveřejněním nového znění OP v rámci příslušné sekce e-shopu. Taková změna OP se však nedotýká právních vztahů Prodávajícího a Kupujícího dříve vzniklých, např. již uzavřených kupních smluv.
Prodávající sděluje Kupujícímu, že:
- náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v případě internetového či telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího), přičemž tyto náklady si nese Kupující; Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky nebo ceny nad jejich rámec (netýká se případného poštovného při přepravě apod.);
- Prodávající požaduje úhradu kupní ceny před převzetím vstupenky Kupujícím
- kupní smlouva uzavíraná v rámci e-shopu není smlouvou na dobu neurčitou ani smlouvou, jejímž předmětem by bylo opakované plnění;
- Kupující, který je spotřebitelem, má právo na odstoupení od kupní smlouvy za podmínek stanovených OZ;
- státní dozor na dodržováním zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vykonává Česká obchodní inspekce (viz https://www.coi.cz/ ).
II. Odstoupení od kupní smlouvy
Kupující bere na vědomí, že s ohledem na § 1837 písm. j) OZ není oprávněn od kupní smlouvy odstoupit ve smyslu § 1829 a násl. OZ, neboť se jedná smlouvu o využití volného času, podle které má být plněno k určitému datu nebo v určitém období.
Kupující může od uzavřené kupní smlouvy odstoupit pouze v případech stanovených v příslušných ustanoveních OZ a z důvodů a způsobem tam uvedených. Práva a povinnosti smluvních stran se pak řídí OZ.
III. Objednávka, uzavření kupní smlouvy
Objednávku vstupenky je Kupující oprávněn uskutečnit jen elektronicky, přičemž je povinen vyplnit všechny povinné údaje příslušného objednávkového formuláře v rámci e-shopu. Kupující je povinen se před uskutečněním objednávky seznámit s těmito OP. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito OP, jejichž nedílnou součástí je Reklamační řád, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě zadání (odeslání) objednávky.
Před uzavřením smlouvy Prodávající sděluje Kupujícímu nebo mu zpřístupní vhodným způsobem vzhledem k použitému prostředku komunikace na dálku (např. těmito obchodními podmínkami) údaje podle § 1820 odst. 1 OZ, kterými jsou:
a) údaje o hlavních vlastnostech zboží nebo služby v rozsahu odpovídajícím použitému prostředku komunikace na dálku a povaze zboží nebo služby,
b) údaje o své totožnosti (identifikaci),
c) adresu sídla a adresu pro doručování elektronické pošty, případně i údaje o jiném prostředku on-line komunikace, který podnikatel též poskytuje za účelem rychlé a účinné komunikace a který spotřebiteli umožňuje uchovat písemnou komunikaci s podnikatelem v textové podobě, včetně data a času jejího uskutečnění; v případě, že podnikatel jedná za jiného podnikatele, také údaje o jeho totožnosti a sídle,
d) adresu provozovny, pokud se liší od adresy sídla, a v případě, že podnikatel jedná za jiného podnikatele, také adresu, na niž může spotřebitel zaslat stížnost,
e) celkovou cenu a náklady na dodání podle § 1811 odst. 2 písm. c) a e) OZ; v případě smlouvy uzavírané na dobu neurčitou nebo smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, sdělí tento údaj také za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná,
f) údaj o přizpůsobení ceny osobě spotřebitele na základě automatizovaného rozhodování, byla-li cena takto přizpůsobena,
g) náklady na prostředky komunikace na dálku, pokud se liší od základní sazby,
h) způsob platby, způsob a čas dodání nebo plnění a případně pravidla vyřizování stížností,
i) podmínky, lhůtu a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, pokud lze tohoto práva využít; náležitosti vzorového formuláře stanoví prováděcí právní předpis,
j) údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, výši nákladů spojených s vrácením zboží, nemůže-li být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou,
k) údaj, že při odstoupení od smlouvy po předložení žádosti o započetí plnění již v průběhu lhůty pro odstoupení podle § 1824a odst. 3 OZ nebo podle § 1828 odst. 5 OZ musí spotřebitel podnikateli poskytnout úhradu podle § 1834 OZ,
l) údaj, že spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, je-li tomu tak, nebo údaj o tom, za jakých podmínek mu právo na odstoupení od smlouvy zanikne,
m) údaj o existenci práv z vadného plnění, případně také o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách,
n) údaj o kodexu chování, pokud se jej podnikatel zavázal dodržovat v souvislosti s některou obchodní praktikou nebo odvětvím jeho podnikání a o tom, jak lze obdržet jeho kopii,
o) údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou nebo má-li být závazek automaticky prodlužován,
p) nejkratší dobu, po kterou budou trvat spotřebitelovy povinnosti ze smlouvy, má-li být smlouvou určena,
q) údaj o povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, je-li vyžadována, a o jejích podmínkách,
r) údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě podle § 1811 odst. 2 písm. h) a i) OZ, a
s) údaj o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování sporů spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
Před odesláním (zadáním) závazné objednávky má Kupující možnost zkontrolovat a měnit veškeré údaje, které do objednávky vložil, jakož i možnost objednávku jako celek zrušit. Bezprostředně před tím, než je Kupujícím učiněna objednávka, Prodávající upozorní Kupujícího jasným a výrazným způsobem na údaje o hlavních vlastnostech vstupenky a povaze vstupenky, celkovou cenu a příp. náklady na dodání, nejkratší dobu, údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou nebo má-li být závazek automaticky prodlužován a po kterou budou trvat Kupujícího povinnosti ze smlouvy, má-li být smlouvou určeny. Objednávka zadaná Kupujícím je pro Kupujícího závazná. Objednávku Kupující odešle (závazně zadá) vůči Prodávajícímu příkazem “ZAPLATIT” či jiným obdobným příkazem v rámci e-shopu. Obdržení objednávky Prodávající Kupujícímu neprodleně potvrdí na e-mail zadaný Kupujícím v objednávce.
Kupní smlouva je uzavřena až okamžikem skutečného provedení celé on-line platby kupní ceny. V případě dle předchozí věty je však Kupní smlouva uzavřena vždy jen za předpokladu, že Prodávající stále ještě má v rozhodném okamžiku předmětnou vstupenku za původně nabízenou cenu dostupnou; v uvedených případech, obdrží-li Prodávající více objednávek a není-li schopen uspokojit všechny, rozhoduje dřívější okamžik uzavření Kupní smlouvy.
Prodávající odešle Kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží nebo před tím, než začne poskytovat službu.
Rezervace vstupenek není možná. Vstupenky lze zakoupit pouze přímým nákupem prostřednictvím e-shopu.
Uzavřenou smlouvu lze měnit nebo rušit jen po vzájemné dohodě obou stran, z důvodů a způsobem stanovených zákonem, nebo těmito OP.
Prodávající je oprávněn v odůvodněných případech (např. při neobvykle velkém množství objednaných vstupenek, má-li pochybnost o tom, zda byla objednávka učiněna vážně apod.) ověřit telefonicky či jinak, zda objednávka učiněná Kupujícím byla učiněna vážně, případně požadovat po Kupujícím její potvrzení; nedojde-li v takových případech k vyvrácení pochybností, je Prodávající oprávněn Kupní smlouvu bez jakékoliv náhrady zrušit (odstoupit od kupní smlouvy).
Prodávající je dále oprávněn Kupní smlouvu bez jakékoliv náhrady zrušit (odstoupit od kupní smlouvy) v případě, že objednávka je důsledkem technické chyby či omylu na straně Kupujícího či Prodávajícího (včetně chyb týkajících se výše ceny vstupenky či její dostupnosti apod.), jakož i v případě, že účinky uzavření Kupní smlouvy nastaly (např. z důvodu délky zprocesování úhrady apod.) až v době, kdy Prodávající již nemá předmětné vstupenky za původně nabízenou cenu dostupné. Prodávající je dále oprávněn Kupní smlouvu bez jakékoliv náhrady zrušit (odstoupit od kupní smlouvy) v případě, není-li platba Kupujícím provedena do 15 minut od učinění objednávky. O takovém zrušení kupní smlouvy bude Kupující vyrozuměn e-mailem.
Na základě uzavřené kupní smlouvy se Prodávající zejména zavazuje dodat Kupujícímu vstupenku dle uzavřené kupní smlouvy a umožnit Kupujícímu nabýt vlastnické právo ke vstupence a Kupující se zejména zavazuje vstupenku převzít a zaplatit Prodávajícímu sjednanou kupní cenu vstupenky, případné náklady na dodání (zejména poštovné) a balné.
Kupní smlouva se uzavírá pouze v českém jazyce.
Kupující si je vědom, že mu na základě koupě vstupenky, která je v obchodní nabídce Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log Prodávajícího nebo jeho smluvních partnerů, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou upraveno jinak.
Prodávající archivuje uzavřené smlouvy za účelem jejich splnění a realizace vzájemných smluvních práv a povinností smluvních stran, a to ve svém interním systému, v elektronické podobě a po dobu minimálně tří let (standardní promlčecí doba), nejdéle však po dobu vyplývající z příslušných právních předpisů. Kupujícímu poskytne Prodávající přístup ke smlouvě jen v odůvodněných případech, a to vždy jen na písemnou žádost Kupujícího. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto OP – viz zejména tento čl. III., kde je proces uzavírání smlouvy podrobně popsán. Případné zjištěné chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky nelze po odeslání objednávky jednostranně Kupujícím opravit, není-li konkrétně v e-shopu nastaveno jinak; v případě zjištění chybně zadaných dat je Kupující povinen neprodleně kontaktovat Prodávajícího na e-mail support@entradio.cz, a věc bude řešena s Kupujícím individuálně.
IV. Kupní cena vstupenky – výše a splatnost
Kupní cena vstupenky je cenou smluvní. Kupní cena je stanovena podle aktuálního ceníku Prodávajícího ve výši, v níž je v e-shopu u konkrétní vstupenky uvedena v okamžiku, kdy Kupující zadal objednávku vstupenky. Kupní cena je vždy stanovena včetně DPH.
Prodávající si vyhrazuje právo měnit ceník (změna se však nevztahuje na již uzavřené kupní smlouvy). V e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny.
Je-li v e-shopu uváděna akční cena, platí tato vždy do vyprodání těchto vstupenek při uvedení počtu kusů akčních vstupenek nebo po dobu časově určenou.
Kupní cenu je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu před převzetím vstupenky Kupujícím.
Kupní cena musí být uhrazena výhradně prostřednictvím platební brány GoPay. Platební metody podporované systémem GoPay zahrnují:
– Platbu kartou (VISA, Mastercard).
– Rychlý bankovní převod.
– Elektronické peněženky (např. GoPay Wallet).
V. Dodání vstupenky
Prodávající zakoupenou vstupenku zasílá na e – mail Kupujícího, který Kupující vyplní při uskutečnění elektronické objednávky.
Kupující tak bere na vědomí, že zakoupenou vstupenku obdrží pouze v elektronické podobě, a to bez zbytečného odkladu po uhrazení kupní ceny.
VI. Reklamační řád, zrušení akce, či změna programu
Prodávající dodá vstupenky Kupujícímu v ujednané jakosti a provedení, nejsou-li jakost a provedení výslovně ujednány, plní Prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný z kupní smlouvy, jinak pro účel obvyklý.
Reklamace vstupenek je možná v následujících případech:
– Chybně zadané údaje na vstupence (např. chybný datum, čas akce nebo místo).
– Vstupenka nebyla doručena e-mailem do 2 hodin od provedení platby.
Postup reklamace:
1. Kupující kontaktuje Prodávajícího na e-mailu support@entradio.cz s popisem problému.
2. Prodávající vyřídí reklamaci nejpozději do 5 pracovních dnů.
3. V případě oprávněné reklamace bude Kupujícímu vystavena nová vstupenka, nebo původní opravena.
Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení, změnu termínu, nebo místa konání akce. Zakoupením vstupenky bere Kupující toto právu Kupujícího na vědomí.
V případě zrušení akce z důvodu mimo kontrolu prodávajícího (např. pandemie, přírodní katastrofa, technická závada, nemožnost/neúčast vystoupení účinkujících) poskytuje Prodávající Kupujícímu kompenzaci ve formě voucheru v hodnotě vstupenky, ledaže Prodávající vyhlásil náhradní termín konání akce pro který platí původní vstupenka. Voucher bude doručen e-mailem na adresu uvedenou při nákupu. Voucher je platný po dobu 12 měsíců od data vystavení. Voucher lze uplatnit na nákup jakékoliv jiné vstupenky na akci.
O zrušení akce a možnostech náhrady bude Prodávající informovat Kupujícího e-mailem nejpozději do 5 – ti pracovních dnů od rozhodnutí o zrušení akce.
VII. Ochrana osobních údajů
Zásady ochrany osobních údajů a práva Kupujícího coby subjektu údajů (včetně úpravy otázek zasílání obchodních sdělení) jsou blíže upraveny a popsány v INFORMAČNÍM MEMORANDU O ZPRACOVÁNÍ A OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ Prodávajícího, které je umístěno v sekci “Ochrana osobních údajů”, v internetovém obchodu www.strasidlonazamku.cz
VIII. Závěrečná ustanovení, mimosoudní řešení sporů
V případě, že dojde mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Právní vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím při nákupu v e-shopu se řídí Českým právem a těmito OP. Pokud jakékoli ustanovení těchto OP je nebo se stane neplatným či nevymahatelným, nebude toto mít vliv na platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení těchto OP. Tyto OP Kupujícímu umožňují jejich archivaci a reprodukci.
Tyto OP nabývají účinnosti dne 1.11.2024
Strašidlo s.r.o.